Mia Skäringes artikel om hälso- & åldersnojan publiserades i våras (mars 2014) i Aftonbladet och fick många reaktioner, allra helst när hon strax efter artikeln började blogga för fruktdrycksföretaget: Proviva.se
Frånsett det så kan vi behöva läsa om artikeln
och sen om ett tag läsa om den igen och igen...
 
 
 
Min nuvarande slutsats är att allt handlar om BEKRÄFTELSE... och då vi kring 40 inte längre blir bekräftade av barnens behov, lekar och aktiviteter m.m. och då vi inte längre är attraktiv...  så måste vi göra något för att återigen bli bekräftade - ett sätt är att åter bli attraktiv (40 är det nya 20)...
Jag menar, hur många är vi inte som loggar in på FB, som bloggar, som uppdaterar sig på Instagram och allt vad alla sociala medier nu heter.
 
Jag gör det, du gör det... det är en av nya tidens bekräftelse och kanske är många av oss kring 40+ egentligen mer osäker idag än vad de som var kring 40+ var för 20 år sedan... eller hade de andra sett att bli bekräftade och behövda på, då när de var kring 40...
 
 

Kommentera

Publiceras ej